Pytania i odpowiedzi

  1. Jakie warunki muszę spełnić by otrzymać pożyczkę za pomocą superrata.pl?

O naszą pożyczkę ratalną możesz się ubiegać jeśli:

  • jesteś w wieku 18 i więcej lat,
  • posiadasz nr PESEL,
  • posiadasz stałe źródło dochodu,
  • posiadasz stałe miejsce zamieszkania,
  • nie posiadasz negatywnej historii kredytowej w BIK, BIG InfoMonitor, KRD, BIK S.A.
  1. Czy chcecie zabezpieczenia pożyczki, np. poręczeń lub zastawów?

Zasady są przejrzyste i proste – nie wymagamy żadnych zabezpieczeń w postaci zastawów i poręczeń.

  1. Jak mogę dokonać spłaty pożyczki?

Zawsze masz możliwość wcześniejszej spłaty zobowiązań. Dane potrzebne do spłaty – numer rachunku oraz wszelkie niezbędne dane – znajdziesz w Umowie lub potrzebnych informacji udzieli doradca z Biura Obsługi Klienta pod numerem telefonu 22 102 16 00. Pamiętaj, że spłacona pożyczka to taka, która została zaksięgowana na naszym koncie.

  1. Złożyłem wniosek o pożyczkę ratalną i dostałem negatywną odpowiedź. Jaka jest przyczyna?

Nie ma jednej przyczyny odmowy udzielenia pożyczki ratalnej online. Przy ocenie wniosku wykorzystujemy wiele źródeł, które ułatwiają nam rzetelne badanie zdolności kredytowej.

Jeśli dostałeś odpowiedź negatywną to prawdopodobnie:

  • jesteś odnotowany w rejestrze dłużników prowadzonym przez Biuro Informacji Gospodarczej (InfoMonitor, ERIF lub KRD),
  • oceniliśmy na podstawie zebranych informacji, że jest duże ryzyko niespłacenia pożyczki;
  • mimo podjęcia wielokrotnych prób kontaktu nie mogliśmy skontaktować się z Tobą w sprawie informacji zawartych we wniosku.
  1. Czy mogę otrzymać drugą pożyczkę przed spłatą obecnej?

Tu również stosujemy prostą zasadę – jeśli masz aktywną pożyczkę ratalną nie możesz ubiegać się o kolejną. Ureguluj swoje bieżące zobowiązanie i skorzystaj z kolejnej pożyczki ratalnej.

  1. Czy mogę wydłużyć termin spłaty pożyczki?

Niestety nie dajemy takiej możliwości. Jeśli podejrzewasz, że Twoja sytuacja finansowa pogorszyła się i nie jesteś w stanie na bieżąco regulować swoich zobowiązań, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu 22 102 16 00.

Razem znajdziemy rozwiązanie.

  1. Czy mogę zmienić dzień spłaty raty?

Z pewnością Twoje decyzja o skorzystaniu z naszej oferty pożyczkowej była przemyślana, więc wybrałeś najdogodniejszy dzień spłaty raty. Obecnie nie mam możliwości zmiany terminu spłaty raty.

  1. Czy mogę odstąpić od Umowy pożyczki?

Odstąpienie od udzielonej pożyczki jest formą rezygnacji. Zgodnie z Ustawą z dnia 12 maja 2011 roku o kredycie konsumenckim, zawierając umowę poza siedzibą firmy klient ma 14 dni, od dnia udzielenia pożyczki, na złożenie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy pożyczkowej (wzór dołączony jest do tejże Umowy pożyczki). Następnie w ciągu 30 dni należy zwrócić pożyczoną kwotę wraz z odsetkami ustawowymi. Szczegółowe zasady związane z odstąpieniem określa Umowa pożyczki.
Odstąpienie od udzielonej pożyczki będzie skutkowała niemożliwością wnioskowania o kolejne pożyczki w przyszłości..

  1. W jakich godzinach pracujecie?

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 8 – 20 oraz w soboty w godzinach 9 – 17.

  1. Czy poinformujecie mnie o odmowie przyznania pożyczki ratalnej?

Tak, niezwłocznie. Wynik badania zdolności kredytowej jest przesyłany do wnioskującego, zarówno w przypadku pozytywnej, jak i negatywnej decyzji.

  1. Mam kredyt w banku. Czy mogę wnioskować o pożyczkę?

Oczywiście. Dla nas najważniejsze jest by zobowiązanie u nas nie zaburzyło Twojej zdolności do regulowania bieżących zobowiązań. Pamiętaj, w ocenie zdolności kredytowej sprawdzamy czy nie figurujesz w BIK i rejestrach dłużników BiG (InfoMonitor, ERIF lub KRD).

  1. Co to jest RRSO?

RRSO – Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania informująca o całkowitym koszcie pożyczki. Dzięki temu klient nie musi zastanawiać się i porównywać wysokość prowizji i odsetek przy różnych ofertach, a całkowity koszt wyrażony jest jedną wartością procentową. Im jest ona niższa, tym niższy jest koszt kredytu. RRSO jest liczony w stosunku rocznym.
Sposób wyliczenia RRSO dokładnie określa załącznik nr 4 do ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim (Dz. U. z 2011 r. nr 126, poz. 715 ze zm.)

  1. Czy macie jakieś ukryte koszty związane z obsługą pożyczki ratalnej?

Nasze zasady współpracy gwarantują pełną przejrzystość. O wszystkich kosztach dowiadujesz się na początku współpracy. Pamiętaj, tylko spłacając raty zgodnie z ustaleniami spisanymi w umowie klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów związanych z pożyczką, np. związanych z opóźnieniami w regulowaniu rat.

  1. Uregulowałem ostatnią ratę pożyczki. Kiedy mogę skorzystać z kolejnej?

Generalnie o kolejną pożyczkę możesz wnioskować natychmiast po uregulowaniu bieżącej. Ale pamiętaj, że spłacona pożyczka ratalna to taka, której ostatnia rata została zaksięgowana na naszym koncie.

  1. Mam problemy finansowe i nie mogę wpłacić raty w terminie?

Działaj z wyprzedzeniem i poinformuj nas o możliwych kłopotach przy regulowaniu zobowiązań. Skontaktuj się niezwłocznie z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu 22 102 16 00. Razem wypracujemy rozwiązanie dobre dla obu stron.

  1. Odrzuciliście mój wniosek o pożyczkę. Kiedy mogę starać się o kolejną?

W sytuacji odmowy udzielenia pożyczki, Twój kolejny wniosek nie może trafić do nas przed upływem 30 dni.

  1. Gdzie znajdę numer konta na które wpłacam bieżące raty?

Wpłatę bieżących rat możesz dokonać za pośrednictwem systemu do szybkiej spłaty lub wykonując przelew na nasze konto. Wszystkie informacje dotyczące spłaty pożyczki znajdziesz w Strefie Klienta.

  1. W jaki sposób wpłacam bieżące raty?

Wpłata rat zgodnie z harmonogramem spłat odbywa się w naszym panelu Strefa Klienta. Wybierz przycisk Spłać w zakładce Twoje pożyczki.

  1. Jak mogę zmienić hasło do logowania?

Aby zmienić hasło do logowania wystarczy zalogować się do serwisu za pośrednictwem aktualnego hasła i w zakładce „Twoje dane” należy wybrać zmianę hasła.

  1. Co zrobić, gdy zapomniałem hasła do logowania?

Aby przypomnieć hasło wystarczy w prawym górnym rogu obok logowania do Strefy Klienta wybierz przycisk „Przypomnienie hasła”. Następnie wpisz adres email, na który zostało założone konto. System automatycznie wyśle hasło tymczasowe, które będziesz mógł zmienić po zalogowaniu.

  1. Jak mogę usunąć moje dane osobowe?

Aby usunąć swoje dane osobowe z serwisu należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu 22 102 16 00 w godzinach pracy: w dni robocze 8 – 20 i w soboty 9 – 17.